Снимка:Kristoferb, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons
От Ganfeng заявиха, че първото поколение твърдотелни батерии може да достигне енергийна плътност от 260 Wh/kg, а производствената линия може да произвежда 4 GWh годишно.
Китайската компания Ganfeng Lithium, най-големият производител на литий в света по пазарна капитализация, заяви, че е започнала масово производство на своето първо поколение твърдотелни батерии, след като обяви новата технология в края на 2021 г.
Понастоящем производството на твърдотелните батерии се увеличава, като сценариите за приложение включват батерии за захранване и съхранение на енергия, се посочва в протокола. Хибридната твърдотелна литиева батерия от второ поколение на Ganfeng използва литиев метал като анод и може да достигне енергийна плътност от 400 Wh/kg. Показателите за безопасност на твърдотелната батерия от второ поколение отговарят на изискванията на автомобилостроенето, а показателите за цикличност на примерната батерия отговарят на изискванията на автомобилните компании, заяви Ganfeng.
На 10 декември 2021 г. Ganfeng представи своята твърдотелна батерия от първо поколение - хибридна твърдотелна и течна литиево-йонна батерия.
Батерията е с оксиден електролит и използва графит за анод. Тя има мембрана, но за разлика от конвенционалните мембрани използва мембрана с твърд електролит. По това време Ganfeng не съобщава енергийната плътност на твърдотелната батерия от първо поколение, но казва, че твърдотелната батерия от второ поколение има енергийна плътност над 360 Wh/kg. Последното съобщение на компанията означава, че тя е постигнала нов напредък в разработването на твърдотелната батерия от второ поколение през последната година и половина, което позволява допълнително увеличаване на енергийната плътност.
Сегашните масови литиево-йонни акумулаторни клетки имат енергийна плътност малко над 200 Wh/kg, а полутвърдотелната батерия на NIO (NYSE: NIO) с капацитет 150 kWh, която се очаква да бъде налична до няколко месеца, е с плътност 360 Wh/kg.
На 19 април CATL представи новата си технология за батерии - Condensed Battery, която твърди, че енергийната плътност на една клетка достига 500 Wh/kg.
Кондензираната батерия ще може да се използва в електрически превозни средства и ще има възможност за масово производство в рамките на тази година, каза Wu Kai, главен научен сътрудник на CATL по това време.