3 начина, по които софтуерът FSM може да помогне на соларните компании да увеличат времето за работа и да намалят неефективността

Подкрепена от държавните инвестиции и все по-популярна сред по-младите поколения, които се интересуват от енергия, слънчевата енергия има своя момент. Момент, който едва ли ще отшуми през следващите години, тъй като технологията става все по-евтина и достъпна.

Заедно с търсенето на чиста слънчева енергия нараства и необходимостта от инсталиране, експлоатация и поддръжка на инфраструктурата. За да се справят с това търсене, фирмите за соларна енергия изпитват натиск да работят ефективно - внимателно да разполагат със соларни техници, да управляват комуникациите с клиентите и да организират фактурирането. Разхвърляният вътрешен ред може да създаде затруднения, затова много организации търсят решение за управление на полеви услуги (FSM), за да консолидират информацията и да рационализират оперативните процеси.

Всеки собственик на соларен бизнес знае, че експлоатацията и поддръжката на соларни системи и хранилища са ключови компоненти на един силен бизнес модел. Задълбочените операции и поддръжка включват периодични почиствания, обходи на площадката, годишни инспекции, обслужване на оборудването, ремонти и мониторинг на място - всичко това трябва да се каталогизира по подходящ начин. Използването на софтуер за FSM, който правилно се интегрира със съществуващия технологичен пакет на организацията, може да помогне на предприятията, които са свикнали да работят с наследени процеси, да увеличат времето за работа на системата и да се справят с недостатъчната производителност.

Ето три начина, по които можем да използваме Zuper и Zoho заедно, за да създадем по-добър маркетинг и управление на полевите операции в областта на слънчевата енергия:

1. Ясен надзор

Невъзможно е да се работи ефективно без пълна видимост на вътрешните процеси. Ясно предимство на налагането на персонализирани и полуавтоматични работни процеси е единният поглед върху капацитета, използването и ефективността на екипа. Служителите в офиса и ръководителите на екипи могат да се възползват от интелигентно планиране, оптимизиране на маршрутите, проследяване на местоположението в реално време и дигитализирани таблици за работно време, за да помогнат за оптимизиране на работния процес.

Софтуерът FSM с мобилен компонент позволява на полевите техници да изпращат и получават сигнали в реално време, да генерират автоматични съобщения и да оставят бележки за работата, което дава възможност на администрацията и клиентите да имат пълна видимост за състоянието на работата, а на мобилните екипи - да работят с максимална ефективност. Комуникацията между офиса, полевите техници и инженерите, доставчиците и клиентите е централизирана, като се премахва необходимостта от превключване между приложения, електронна поща и съобщения.

Освен това може да стане объркващо да се обучават нови служители на няколко програми едновременно, което води до вътрешни грешки и допускане на пропуски в работата. За предпочитане е да се избере технологичен стек, който има отлични интеграции, така че данните да са единни и достъпни на всички платформи.

2. Планирана превантивна поддръжка (PPM)

Технологичният пакет, който предлага автоматизация и изкуствен интелект за управление на активите, може да удължи живота и да сведе до минимум времето за престой на соларните панели и други активи с добре изпълнена планирана превантивна поддръжка. Интегрираният инструмент за PPM предлага консолидиран изглед на активите на едно място за пълна видимост през целия жизнен цикъл на управлението. Това позволява на екипите да откриват потенциални проблеми на ранен етап, като се избягват критични проблеми и инциденти при поддръжката.

Нещо повече, софтуерът FSM позволява на компаниите да създават сигнали за поддръжка и да използват комуникация в реално време, за да намалят времето за отстраняване на неизправности. Той също така проследява графиците за поддръжка на активите и задейства известия до собствениците на системи за предстоящо изтичане на гаранцията, предстоящи почиствания и проверки на системата. Клиентите могат да имат достъп до данните за поддръжката и обслужването на своите соларни панели в клиентски портал за самостоятелно разглеждане на договорите и подробностите за графика на работата. Това не само създава по-интуитивно преживяване за клиентите, но и намалява броя на запитванията за обслужване на клиенти, които служителите в офиса обработват ежедневно.

3. Управление и съхранение на инвентара

Предвид неотдавнашните смущения във веригата за доставки стана ясно, че разумното използване на запасите е от първостепенно значение. Със софтуера FSM екипите могат ефективно да управляват частите и продуктите в склада. С един поглед техниците на терен могат да използват мобилното си устройство, за да видят къде се намират частите (например в камиона, в склада или в дистрибуторския център), да поръчат необходимото и да съобщят на клиента очакваната доставка - всичко това на работното място.

Складовите работници, служителите в офиса и техниците на терен имат цялостен преглед на инвентара от всяко място, използвайки всяко устройство, което гарантира, че цялата организация е на една и съща страница. Това ограничава загубата на приходи от нетрайни резервни части, намалява времето, прекарано в ръчно преброяване на инвентара, и повишава отчетността и ефективността на полевите техници на място.

Последното предимство на софтуера FSM е пълното организиране на документацията, свързана с експлоатацията и поддръжката, в едно място, поддържано от облак, достъпно отвсякъде. Към всяка заявка за работа или клиентски профил е прикрепен единен център с информация, свързана с това взаимоотношение във времето. От снимки, бележки за обслужване и мониторинг до гаранционна информация и дневници на определените компоненти, всеки в организацията е въоръжен с правилната информация, за да помогне на всеки клиент по всяко време. Единният обединен интерфейс позволява ефективна диагностика на нередности в системата или лесен достъп до данните при подаване на рекламация към производителя относно недобре работещ компонент. Това отново спестява време на техниците на място и на служителите в офиса.

Предприятията за слънчева енергия са изправени пред засилен натиск за ефективна работа, а софтуерът за управление на полеви услуги им помага да посрещнат това предизвикателство. Софтуерът за FSM предлага ясен надзор над работните процеси и потоци чрез демократизиране на данните за клиентите. С помощта на този софтуер соларните предприятия могат да работят в унисон в цялата организация, за да работят по-ефективно и да обслужват по-добре своите клиенти.

,,Като регионална фирма за инсталиране на соларни инсталации в района на Грийнвил, щата Южна Каролина, ние успяхме да се конкурираме с по-големите играчи, като бяхме гъвкави и прогресивни с помощта на технологиите. С мощта на водещо софтуерно решение за управление на полеви услуги успяхме да мащабираме операциите си за растеж и да поддържаме щастливи както нашите полеви техници, така и клиентите.”, казват разработчиците.