Финландска компания повишава рециклирането на батерии до над 80 процента.

Финландска фирма повишава рециклирането на батерии до над 80%

Финландската компания за рециклиране Fortum е постигнала висок процент на рециклиране на батерии за електрически превозни средства (EV) от 80 процента с хидрометалургичен процес на рециклиране с ниско съдържание на CO2.

Броят на електрическите превозни средства, които ще се движат по пътищата, ще се увеличи от 3 милиона на 125 милиона до 2030 г. Настоящото производство на батерии хвърля сянка върху цялостната устойчивост на електрическите превозни средства. Една нова иновация в рециклирането решава проблема с устойчивостта, като прави над 80 % от батерията рециклируема, връща използваните оскъдни метали обратно в обращение и по този начин решава проблема с устойчивостта, като намалява необходимостта от добив на никел, кобалт и други метали.

"Съществуват много малко работещи, икономически жизнеспособни технологии за рециклиране на по-голямата част от материалите, използвани в литиево-йонните батерии", каза Кале Сааримаа, вицепрезидент на Fortum Recycling and Waste. "Видяхме предизвикателство, което все още не е решено, и разработихме мащабируемо решение за рециклиране за всички индустрии, използващи батерии".

Процесът


Първоначално батериите се обезопасяват за механична обработка, като пластмасите, алуминият и медта се отделят и се насочват към собствените им процеси на рециклиране. Химическите и минералните компоненти на батерията образуват "черна маса", която обикновено се състои от смес от литий, манган, кобалт и никел в различни съотношения. От тях никелът и особено кобалтът са най-ценни, но и трудни за възстановяване.

Fortum е разработила уникален процес за рециклиране на батерии, включващ методология за химическо утаяване, която позволява тези минерали да бъдат възстановени и доставени на производителите на батерии, за да бъдат използвани отново в производството на нови батерии. Тази технология е разработена от финландската компания за растеж Crisolteq.

Втори живот на батериите и по-чист свят


Fortum също така пилотира така наречените "втори живот" на батериите; при тези приложения батериите за електрически превозни средства се използват в стационарни енергийни хранилища, след като вече не са подходящи за първоначалното си предназначение.

Ако прогнозите за увеличаване на броя на електрическите превозни средства до 2030 г. се сбъднат, това би означавало 800-процентно увеличение на търсенето на никел и манган и 150-процентно увеличение на търсенето на кобалт за производството на нови батерии. Тези дефицитни метали се добиват на много малко места, а добивът им би увеличил емисиите на парникови газове при производството им с 500 %.

Използването на рециклирани материали за батерии също намалява емисиите на CO2 от производството на батерии до 90 %.

Постигането на истинска кръгова икономика за батериите зависи от синергични партньорства с производителите на батерии, автомобилната индустрия, компаниите за рециклиране и стартиращите предприятия. ЕС също може да изиграе значителна роля при определянето на амбициозни цели за рециклиране на батерии. Поканата на Fortum "Присъединете се към промяната за един по-чист свят" е отправена към всички, които са ангажирани с решаването на предизвикателствата на устойчивото развитие, свързани с използването, производството и рециклирането на батерии.