Снимка: Hurtigruten Norway
Hurtigruten Norway, оператор на круизни кораби, заяви, че новият му круизен кораб, задвижван от вятър и слънце, ще бъде готов през 2030 г. Той ще има капацитет за съхранение на 60 MWh.
Норвежката компания Hurtigruten разкри плановете си да построи първия си кораб с нулеви емисии, задвижван от слънчева и вятърна енергия, преди 130-ата си годишнина. Компанията има за цел да разработи най-енергийно ефективния круизен кораб в света, известен като Sea Zero. Той ще бъде дълъг 135 метра (443 фута) и ще разполага с 270 каюти, в които ще могат да се настанят 500 гости и 99 членове на екипажа.
Проектът включва сътрудничество с норвежкия изследователски институт Sintef и 12 други партньори. Корабът ще бъде оборудван с три прибиращи се вятърни платна, интегрирани със слънчеви панели, противоположно въртящи се витла и множество двигатели. Трите автономни платформи ще разполагат със слънчеви панели с площ 1 500 m² и ветрилна площ 750 m², като при пълно разгъване ще достигат максимална височина от 50 m.
За да се осигури устойчиво захранване, корабът ще разполага с батерии с общ капацитет от 60 MWh, разположени на външните страни. Тези батерии ще се зареждат по време на престоя на кораба в пристанището, което ще позволи пробег от 300 до 350 морски мили. Допълнителните технологии на борда включват въздушно смазване, усъвършенствано покритие на корпуса и проактивно почистване на корпуса, както подчертават от компанията.
Джери Ларшон-Феде, старши вицепрезидент по морските операции в Hurtigruten Norway, заяви, че корабът ще се нуждае от седем до осем зареждания по време на 11-дневно пътуване.