От компанията Kaneka съобщиха, че автомобилният производител Тойота са избрали да използват техните 180см2 кристални силициеви соларни клетки с ефективност от 26,63 % включващи технология за хетеропреходни клетки за вграждане в един от електрическите си автомобили. Соларните клетки ще бъдат вградени в стъкления покрив на плъгин хибрида Тойота Приус.
Снимка: TOYOTA MOTOR CORPORATION
„Нашите соларни клетки бяха избрани от Тойота след като първоначално бяха използвани в Тойота bZ4X. Предимството им е, че посредством извитата си форма, те могат да бъдат монтирани в купето на автомобила, а нашата технология съчетава висока ефективност с отличен външен вид“, казаха от Канека в изявление, като не пропуснаха да отбележат, че дизайнът без окабеляване на повърхността наподобява стъкления покрив на автомобил. Благодарение на соларните си клетки Kaneka отдавна са признати като производител на най-ефективните кристални силициеви фотоволтаични устройства, както на индустриално, така и на изследователско ниво. Миналият Ноември обаче китайският производител Longi обяви, че е преминал този праг на ефективност, като е постигнал впечатляваща ефективност на преобразуване на енергия от 26,81% от слънчева клетка с хетеропреход (HJT), базирана на пълноразмерна силициева пластина, в масовото производство. Японският производител Kaneka започна да доставя двустранни слънчеви модули с хетеропреход, базирани на собствената им технология през 2019г.
В последния си финансов отчет от февруари т.г., Kaneka потвърдиха готовността си за внедряване на допълнителна поточна линия за производство на панели на базата на технологията HJT и то още в рамките на тази фискална година, за да отговорят на високото търсене. В допълнение се казва, че компанията планира и пълномащабни доставки на фотоволтаични системи за вграждане в автомобили още от пролетта.